business

Optimismul, un curent filozofic care daca nu ar fi existat l-as fi inventat

Visul meu de cand am fost copil a fost unul altruist. Mi-am dorit ca Romania sa devina cea mai puternica tara din lume.

Asa m-am nascut si nu am idee de ce aceasta dorinta ma tot curteaza.

Cand eram copil ma jucam ca mut capitala la Cluj, desi printre altele sunt si bucuresteanca🙂 …. sau stabilieam strategii politico – economice ori ofeream interviuri radio – TV.

La 20 de ani faceam toate aceste lucruri. Si o sa intrebati cum? Noi nu am auzit de tine🙂 … dar nici nu trebuie… e treaba de “oameni carora le pasa”.

Nu cred in tehnocrati, practic nu cred in nici un fel de -crati, nu cred nici in societatea civila si nu am crezut niciodata desi unora li s-a parut ca aici pe blog as fi avut manifeste de civilitate sau civism. Neavand aceeasi logica, desigur ati intalnit si manifeste pe care le-ati digerat mai greu fiind in opozitie cu altruismul dus la extrem si “pacea mondiala”🙂

Nu, eu cred doar in oameni carora le pasa si in oamenii care au inteles. Multi intelepti vrand sa faca binele si-au golit punga gratuit sau au incurcat lucrurile… si mai cred in oamenii nobili prin expresie suflet aristocrat. Restul sunt oameni de conjuctura, de interes sau de experienta.

In aceste conditii e absolut relativ sa fim tributari unor curente filozofice de import. Chiar manifestarea societatii civile, politica in agora sunt curente de import. Le-am lasat sa se manifeste pentru exemplu si experienta si pentru agresitatea cu care se impuneau.

Acum le cer socoteala. Si la socotela le cer efectele pozitive si cu ce pret s-au produs acestea.

O sa fie nevoie de ani sa adunam tot ce s-a imprastiat in 2014. Totusi cu acest pret am platit un castig pe care nu am sa-l scriu   niciodata pe acest blog sau sa-l spun in mod public.  Si nu e vorba de politica si nici de alegeri prezidentiale cum astazi nu e vorba de alegeri parlamentare.

Peste 60 de ani, poate, copii sau nepotii nostri se vor bucura de o surpriza de proportii.

……

Ceea ce au gresit altii in mod public am reparat in tacere.🙂 si aici s-au implicat oameni pe care lumea nu-i va cunoaste niciodata si nici nu ii vor ovationa. 

Asa e istoria, asa e viata…. cu capitala mai vedem… nu-i graba🙂

 

Standard