business

Cateva intrebari frumoase care merita bagate in seama

Exista un blog pe care il rasfoiesc si asta e evident. L-am descoperit anul trecut o data cu accidentul din Colectiv. Si probabil ca l-as fi trecut cu vederea daca nu as fi vazut cateva articole mai vechi despre spionaj.

Cand eram copil, o sa radeti, dar si eu am vrut sa ma fac spion. Consideram ca asa nu o sa ma mai plictisesc niciodata in viata. Da am suferit de un sindrom a plicitselii rapide de orice. De fapt plictiseala intervenea cand acolo nu mai era nici o noutate de descoperit si atunci plecam in cautarea unei noi aventuri. Dupa ce am aflat ce inseamna in realitate serviciile secrete mi-am dat seama ca nu sunt jocuri de fetite frumoase. Asa ca am abandonat ideea dar nu si provocarea. Mai departe, dupa ce am mai crescut am auzit un cuvant nou “psihologia” si am intrebat ce inseamna? Dupa ce am aflat explicatia am spus “Asta e!!!… uite un lucru interesant!” Asa nu o sa mai sufere  oamenii in viata. Ce naivitate! Pe parcurs am descoperit ca: oamenii daca nu au un motiv sa sufere atunci fac in asa fel incat in viata lor sa produca unul. Se poarta in asa fel incat pana la urma cineva trebuie sa-i urasca astfel incat sa aiba motiv sa devina victime ale celorlalti dar nu inainte de a fi propria lui victima. Asa omul descopera intelepciunea.

Cine sunt diavolii? De ce oamenii inteligenti, frumosi si buni la sufelt sunt saraci?

La intrebarile astea numai intelepciunea poate raspude. Eu zic sa o invitam la masa!

In Biblie in cartea proverbelor e cea mai frumoasa descriere din cate a exista a intelepciunii. Eu, intelepciunea sunt cea mai mareata din toate lcururile! Si intelepciunea are dreptate.

Mi-am dorit sa fiu intelepta si cu timpul am inceput sa fiu astfel cand am ajuns la 18 ani oamenii ma credeau unsa cu toate alifiile. De fapt, cu timpul descoperisem altceva. Si acest lucru a venit in viata mea in mod natural, neinvitata. E vorba de intuitie. Nu aveam experienta de viata dar totusi stiam de parca traisem o suta de ani si oamenii se mirau de logica mea. Asa am descoperit priceperea. Logica e stiinta priceperii caci numai cand ai priceput lucrurile le poti explica.

Mai apoi mi-am dorit sa ma imprietenesc cu oamenii si asa am descoperit ca in viata nu prea am cu cine ma imprieteni caci nu prea sunt in jurul meu multi oameni ca si mine. Si atunci m-am intrebat DE CE? Asa am descoperit cu trecerea timpului si cu diverse interactiuni sociale ca este adevarata vorba “cate capete atatea pareri” si asta e o vorba atat de veche si de antica.

Si mai tarziu ca sa scurtez povestea am descoperit prostia si atunci mi-am dorit sa fiu proasta. Si dupa ce am simtit ca prostia ar vrea sa se prinda de mine m-am speriat si am regretat ca am avut astfel de dorinte. Eram prea indragostita de ceea ce am fost inainte comparativ cu perioada in care invitasem prostia sa mi se alature. De fapt fusesesm curioasa sa stiu cum e sa fii proasta si de ce pe femeile proaste barbatii le considera frumoase chiar daca sunt strambe si acrite.

Asa am descoperit ca prostia e o pierdere de vreme si ca oamenii cu adevarat nobili sunt atat de putini pe aceasta planeta incat ei sunt o minoritate. Asa prostia mi-a aratat cine sunt cu adevarat, carei categorii ii apartin, de ce oamenii arunca cu pietre in mine si pentru simplu fapt ca le zambesc sau ca ma ofer sa-i ajut. Pe urma am inteles si de ce sunt agresata pentru toate gesturile mele nobile.

Am inteles un lucru: Daca Dumnezeu ar fi vrut sa le descopere lor anumite informatii cu siguranta ar fi facut-o dar m-a ales pe mine. Asa ca ar fi bine sa tac si sa nu spun oamenilor lucruri care nu a fost dat sa le fie descoperite sau intelese. Raspunsurile le gasim in noi si daca inauntrul lor nu a fost un asemenea raspuns stie viata cand sa le arate. Deci sa-l lasam pe Dumnezeu sa decida cata pricepere sa puna in oameni.

Intrebarile le gasiti aici https://deveghepatriei.wordpress.com/2016/06/08/cine-are-nevoie-de-filosofie-cand-lumea-este-cufundata-in-intuneric/

Si in incheiere ca sa vorbesc si despre bani de ce unii sunt bogati si altii saraci e la fel ca si “unii stiu sa joace poker pe cand altii nu”

Pokerul nu  e un joc de noroc ci unul de manipulare a pariului si de pantomima pentru a nu trada informatii despre cartile pe care le ai in mana. Cand inveti sa pariezi si iti dai seama de psihologia adeversarilor incepi sa fii cel mai bun de la masa de joc. Asa si cu banii daca nu-i ai trebuie sa inveti sa-i faci.

Am auzit un proverb “nu mai munci atat caci nu o sa mai ai timp sa faci bani” parca e un proverb evreiesc.

Asa e cu bogatia in capitalismul ca si un joc de poker. Evreii isi invatau copii de mici sa faca negot. Ii luau cu ei ca sa invete. Ca sa fii bogat invata. Nu ne nastem invatati si banii nu sunt un dar al soartei. Cine a avut bani de copil nu-i este frica sa fie bogat pe cand restul inca se tem de bani… dar nu soarta sau viata ii vrea saraci. Poate doar sistemul politic si social.

Si in viata poti deveni avut fara sa te prostituezi, sa furi, sa ucizi sa faci trafic de arme si droguri. Desigur daca traiul decent sau peste medie nu-ti este convenabil atunci desigur te vei deda la rele pentru bani.

 

Standard