idei personale

Filozofia o stiinta eleganta

ce este filozofia

Nu stiu daca filozofia este regina stiintelor (uneori imi pare la fel de relativa ca si psihologia) dar in mod cert este o stiinta eleganta.

Poate darul priceperii tine si de logica intuitiei, al claritatii. In elegata nu exista clar – obscur, exista doar claritate. Daca nu ar exista claritatea in expresivitate, nu ar exista nici eleganta.

Filozofia ar trebui sa aiba capacitatea sa explice si daca ar avea aceasta capacitate de a explica limpede -probabil de multe ori doar imaginarul- nu ar mai fi filozofie. Totusi fara eleganta nu putem avea filozofie ci poate doar o galceava de idei.

Nu am idee daca scriu ceva ce au spus multi altii inaintea mea. Nu am citit nici o carte de filozofie, mai bine citesc una despre mecanica, cu siguranta voi afla ceva ce nu stiam… dar in filozofie???

Logica este o stiinta a mintii si pentru mine as incorona-o regina eterna si absoluta. Logica este cea care ajuta toate celelalte stiinte sa existe. Fara fundamentul de baza al logicii nu ar exista nimic “logic”.

… alte idei cu alta ocazie… mi-am amint doar ca pe un blog nationalist filozofia a fost incoronata regina stiintelor, probabil doar pentru funamentul pe care ea il aduce unei alte “stiinte” academice – religia. Religia e ceva artificial, inventat de om dar fara ea nu am avea motive de disputa. O consider periculoasa dar nici despre asta inca nu a  sosit timpul sa spun ceva.

Idei personale!

 

Standard