cugetari personale, intelepciune

De ce nu sunt romanii fericiti? De ce unii oameni nu sunt fericiti?

Se stie, orice numaratoare care trece peste 2 inseamna toata lumea… glumesc dar de la aceasta cifra in sus tindem sa generalizam. Mai jos o sa vedeti de ce iubesc atat de mult psihologia si filozofia🙂

Categoric fara intrebari nu ai raspusuri!

Romanii sunt feiriciti, chiar foarte fericiti dar a te plange si a-ti deplange soarta a devenit un fel de mod de a fi, uneori am impresia ca face parte din cultura noastra. Si in ciuda acestui lucru suntem extrem de iubitori.

Cee ce scrie mai jos explica foarte clar de ce oamenii sunt in marea majoritate nefericiti si de ce ei nu pot trai in armonie cu cei din jur.

Priviti cum m-a insultat si m-a lovit,
Cum m-a trantit si jefuit!”
Traieste cu astfel de ganduri si vei trai in ura. 
“Priviti cum m-a insultat si m-a lovit,
Cum m-a trantit si jefuit!”
Abandoneaza asemenea ganduri si vei trai in dragoste. 
In aceasta lume,
Niciodata ura nu a risipit ura.
Doar dragostea risipeste ura.” sursa citatului http://www.soundsoftibet.com/citate-din-intelepciunea-orientului.html interpretarea si comentariu imi apartine. Daca sunteti un om iteligent si de caracter atunci nu mai e nevoie sa cititi si restul petru ca deja ati inteles daca insa cautati idei si solutii care sa va inspire  cititi cu, curiozitate.

Spuneti, oare nu e genial si atat de simplu sa fii un om puternic?

Sa poti trai si sa poti provoca setimentul trairii in pace si armonie si in inima si mintea celor care “te necajesc”. Aici intervine forta caracterului in atitudinea ta, de a nu raspunde nici cu aceeasi moneda si nici sa nu te victimizezi. A te victimiza e la fel de periculos ca si a raspunde inapoi cu aceeasi moneda. “Uite eu sunt bun, vezi ce mi-a facut el/ea.”. Total gresit “Uite ce mi-a facut X, dar eu nu i-am raspuns inapoi pentru ca sunt un om educat, eu  nu m-am coborat la nivelul lui”. Dar si aceasta atitudine cauzeaza alte replici si reactii la fel de negative. Pentru ca nu ai facut nimic ca sa schimbi starea de spirit.

Reactia umui om puternic ar putea fi urmatoarea. Sunt idei, cauzele sunt diverse, dar stapairea de sine, calmul si dragostea sub forma de ai purta cuiva de grija, a avea grija de cineva mai slab decat tine ajuta enorm.

Se recomanda tonul pe care il folosesti atunci cand vorbesti cu un om foarte drag, pe care il iubesti din suflet si pe care nu vrei sa-l ranesti daca el/ea nu e in apele sale. Ton de iubire si dragoste nu un ton madarit.

As dori sa discutam cu calm, daca tu esti suparat/a (nervos/a) nu as dori sa devin si eu. De regula oponentul se calmeaza. Am facut ceva ce te-a deranjat? Haide sa facem sa fie bine si pentru tine!

De ce esti nervos/a? De ce ma ataci? Trebuie sa afli cauza. Si ai sa vezi cum atitudinea ta a schimbat-o si pe a lui.

Starile de spirit sunt molipsitoare. Si cel mai puternic impune starea sa de spirit asupra celor din jur.

 

Ce am scris mai sus e explicatia proprie fata de trairi si experiente de viata si e raspunsul meu fata de problemele cu care m-am confruntat. Sunt o fire extrem de impulsiva, o calitate in anumite situatii dar ca orice calitate poate lucra si in defavoarea ta si atunci si aceste  calitati trebuiesc “manuite” cu indeletnicire si asta se invata numai experimentand.

Sa va fie cu folos asa cum si mie mi-a fost atunci cand am descoperit “aceasta formula de echilibru” intr-un dialog interior. Daca nu functioneaza din prima? Lasati oamenii sa se acomodeze cu noua voastra atitudine, si adaptati-va situatiei!

1-7a

 

 

 

Standard

Leave a Reply

