arta si cultura

Ce face cetateanul din tine pentru Romania noastra?

O intrebare care a aparut pe site-ul Vocea Transilvaniei sub semnatura Cristian China-Barta

Eu am sa raspund ce fac din 2009 caci restul fac de cand ma stiu. Ca nu tot ce am facut a aparut in presa sau a vorbit cineva desprea asta e partea a 2-a.

Din experiente traumatizante de viata m-am limitat a vorbi si impartasi numai cu cei directi implicati in actiunile mele. Am considerat un consum de energie inutil pe care il puteam folosi sa construiesc ce imi place decat sa discut in contradictoriu. De aceea multe lucuri s-au trait si simtit in cercuri restranse.

Nu candidez la functii publice si ceea ce am facut am facut din entuziasm si din simpla placere si bucurie pe care am avut-o tot timpul. De cand ma stiu am fost mandra si bucuroasa ca sunt romanca, probabil ca se datoreaza bunicilor si celei mai frumoase si extraordinare copilarii pe care am avut-o alaturi de ei. La ei am  simtit esenta si valoarea de a fi un roman autentic. Roman, e un termen recent, pe aici in Maramures toti se simt daci liberi.

Ce am facut si ce fac?

Promovez intelepciunea. Intelepciunea e o caracteristica care de la daci ni se trage, ca am fost mutilati de aceasta trasatura in epoca comunista e alta poveste dar cei neatisi de microbul comunist au un parfum strabun

Promovez inteligenta, o apreciez si ma bucur de ea oriunde o intalnesc. Si inteligenta e una dintre trasaturile acestui popor oricat de mult am dori sa ii denigram pe romani prin manipulare mediatica nu va reusi nimeni. Toti strainii care ne cunosc cu adevarat ne iubesc totcmai pentru aceasta capacitate, numai cei care ne dusmanesc ne creioneaza ireal.

Promovez arta si cultura romaneasca, nu doar pentru ca o iubesc ci pentru ca taranul roman a fost un om cult. Muzica populara e o muzica culta, poezia si baladele populare sunt poezii culte, de o genialitate remarcabila, hainele taranilor romani sunt “haute couture” cum ar spune francezul. Nicaieri in Europa si in lume nu vezi haine atat de frumos cusute si brodate ca la noi.

Promovez natura si agricultura romaneasca. Soiurile de legume si fructe romanesti sunt extraordinare.

Orice strain care sta de vorba cu mine isi doreste sa viziteze aceasta tara si se indragosteste de ea.

Promovez afaceri romanesti si multe altele

Dar nu sunt lucruri pe care le fac ca exista cetateanul din mine in mod constient le fac pentru ca le iubesc.

Unii au spus nationalism ieftin, pentru ca nu au vazut si inca nu au perceput valoarea noastra proprie.

Si ca incheiere daca intr-o alta tara pe care noi o consideram dezvoltata si civilizata decide ca toti cetatenii sa se mictioneze in mijlocul urbei nu inseamna ca trebuie sa o importam si noi pentru ca asa fac statele dezvoltate si sa fim in rand cu lumea. Din eneorm de multe puncte de vedere suntem superiori si trebuie sa fim constienti de asta si sa nu mai cersim pe la porti straine.

Standard

Leave a Reply

