business

Ma intreb oare ce se mai vinde in Romania in afara de made in China si second hand?

Ma intreb exact ce scrie in titlu.

Pentru cei care nu se regasesc mai jos ii rog respectuos sa ma ierte, mai am si eu momente cand  am senzatia  co prostia multora  ma sufoca. In fond sunt si eu om🙂 si asta e o reactie absolut normala

Scria undeva in Biblie “mustra-l pe intelept si te va iubi, cearta-l pe prost si te va ura”

Si nu e vorba numai de oferta care este pe piata ci acum a devenit o mare problema “made in Romania”

Discutam acum ceva timp cu cineva despre produsele romanesti si a zis “eu nu cumpar pentru ca e frabricat in Romania” si am intrebat de ce? “Pentru ca e de proasta calitate!” … “romanii fac lucruri de proasta calitate”a venit raspunsul (a se citi inclusi si semnul exclamarii)

E adevarat romanii au reticienta la produsele fabricate chiar de ei, uitand ca made in China e mult mai scumpa si de proasta calitate.

Haideti sa va spun un lucru pentru cei  care mai zic ca made in china e mai ieftin si asta isi permit sa cumpere.

Nu e mai ieftin e mai scump decat ai produce aici. Calcule de productie nu am sa va dau asta e treaba fiecarui antreprenor dar am sa va ofer totusi o comparatie

Pe la inceputul anilor 2000 si o sa iau ca perioada de referinta 1999- 2001.  Cismele made in china ajungeau sa fie vandute cu 450.000 lei vechi. O fusta o cumparai in 1999 cu 400 000 lei vechi si nu era cine stie ce. Astea erau produse normale nu lux. Iar salariu minim pe economie era undeva la un milion lei vechi.

Un om normal trebuia sa faca economii sa-si cumpere o pereche de cisme de proasta calitate cu care mai si alunecau pe gheata. In aceeasi perioada o pereche de ghete stil bocanc cu talpa antiderapanta, cusute, din piele imblanite fabricate in Romania costau 500 000 lei vechi si te tineau si 3-4 ani linistit pe cand cismele made in china tineau cu noroc un an daca nu se dezlipeau sau se cojea musamaua de pe ele si mai si ieseau din moda sezonul urmator. Deci de unde pana unde made in china e mai ieftin? … trebuie sa existe o baza istorica pentru asta, ca sa spui made in china e mai avantajos pentru omul de rand. Nu e.

Si astazi pantofi din piele made in Romania de calitate gasesti la acelasi pret cu proasta calitate din china. Doar ca, calitatea Romaneasca e superioara si mai e si piele naturala cu nu carton imbracat in vopsea petrochimica.

Mda, romanii se cred desptepti, smecheri, inteligenti dar rezultultatul a 90% dintre romani  e incredibil de prost.  Mi-as dori sa-i pot lumina pe prostii care se cred capitalisti dar asta e o utopie, pacat doar de naivitatea mea, ca am crezut acest lucru.

Importuri mai mari decat exporturi = saracie= nivel de trai scazut =😛

… prosti cu diploma… vorba celor de la Parazitii

Standard

Leave a Reply

