business

Cunostintele nu vor alerga dupa tine, tu trebuie sa alergi dupa ele!

De ce imi place sa citesc? Raspunsul e simplu, din curiozitate.

Ce am obtinut in urma cititului? Uneori am citit carti de 400-500 de pagini care tot repetau ideea principala dar la sfarsit mie mi-au venit alte idei care m-au inspirat si au meritat orele “pierdute”. Cu cat detii informatii mai multe, experiente de viata mai diverse cu atat devii mai creativ. Cu cat vrei rezultate mai bune, lucruri de calitate cu atat devii mai creativ pentru a-ti atinge scopul. Iata o premisa a creativitatii nevoia sau dorinta de a obtine ceva ce nu  poate fi obtinut.

Uneori cititul inseamna documentare. Am observat asta cand eram in clasa a 6-a si ni s-a cerut sa facem un comentariu literar. Intamplator aveam acasa 2 carti de comentarii dar fiecare aborda subiectul diferit. Le-am citit, am imbinat ideile cu ale mele si la sfarsit a iesit un comentariu de nota 10. De atunci pe fiecare subiect care imi atrage atentia citesc cateva carti si fara suparare dar asta ma face sa fiu mai desteapta decat restul. Mi s-a spus o data, ca “in viata nu conteaza sa citesti mult ci sa citesti cele mai bune carti”. La cele mai bune carti e dificil de ajuns pentru ca ceea ce poate fi foarte bun pentru experienta de viata a unuia sa nu iti foloseasca si tie si in plus ce poate fi considerat foarte bun si la moda intr-un domeniu astazi sa aiba publicatii de autori necunoscuti care sa contrazica si culmea chiar sa aiba dreptate si argumente. Lectia mea din clasa a 6-a a fost sa judec si sa analizez prin comparatie si pentru ca nu in toate domeniile ai sansa sa fii inconjurat de oameni care sa raspunda la intrebarile tale am ajuns la carti.

Cartile iti ofera informatie dar depinde si ce informatie detine creierul tau in momentul in care citesti si in functie de asta vei prelucra noua informatie primita.

Sunt si dezavantaje care sunt minore dar exista, cu cat citesti mai mult si iti dezvolti creierul mai mult cu atat constanti ca in jurul tau cercul oamenilor care iti inteleg viziunile devine din ce in ce mai mic si inevitatbil va trebui sa schimbi anturajul. Si pentru tine devine din ce in ce mai greu sa ii intelegi pe ei.

Cu timpul incepi sa devi creativ si chiar sa lasi ceva omenirii in urma ta, dar ramai aproape singur si nu cartile sunt de vina ci oamenii pentru ca se informeaza putin.

Replicile de genul “Nu inteleg ce spui” devin din ce in ce mai dese, dar cum sa te inteleaga cand nu au experienta de viata care sa le usureze intelegerea si atunci te ironizeaza pe tine.

Cititul in sine nu e o pasiune, sa fim seriosi pe cine intereseaza sa citeasca o insiruire de caractere ci informatia obtinuta in urma cititului poate avea un efet asupra individului.

Nu e nevoie de rabdare pentru subiecte care ti-au atras curiozitatea si poti fi foarte cool fara sa fii soarece de biblioteca😛

Intelepciune va doresc pentru ca restul gasiti la biblioteca

si un P.S. pentru jurnalisti – Daca ati citi si voi mai mult din domenii diverse atunci si articolele voastre ar fi mai de calitate dar cum probabil unii cititi numai beletristica restul nu ma mai mira (si pentru cei cu buget lipsa exista biblioteci publice)

Acesta este un articol de calitate si nu il veti gasi in google asa ca sharuiti-l

Standard

2 thoughts on “Cunostintele nu vor alerga dupa tine, tu trebuie sa alergi dupa ele!

Leave a Reply

