carti

Barbatul si moda de Ovidiu Buta si Adina Nanu

Adina Nanu e o doamna de toata frumusetea si simpatia si fosta profesoara a autorului.

Ovidiu Buta, eeee… pe Ovidiu l-am cunoscut (literar caci in realitate inca nu ne-am vazut) cand i-am citit prima carte Victima modei. M-am decis cu greu sa citesc cartea, nu mi-a placut pantoful de pe coperta (stiti,… este pantoful creat de Vivienne Westwood, autorul fiind un admirator al creatiilor sale, sau cum sa spun?!… perioada culta a lui Vivienne) dar pana la urma am zis ca merita sa-i ofer o incercare si asa am citit cartea. Rezultatul a fost WAW, si nu am citit-o numai eu, a citit-o si mama si prietenele. Cartea e scrisa intr-un limbaj si abordare fantastica. Nu m-am lasat pana ce nu am terminat de citit… asa ca in 2 zile a fost gata, savurata din plin.

Si asa,…condusa de entuziasm  am mai descoperit o carte srisa cu acelasi suflu, e cartea din titlul acestui articol – Barbatul si moda – cartea face o trecere prin toata istoria, culturile si traditiile legate de moda costumului barbatesc. Si mai interesant si ii dau dreptate, societatea sau mama/tata nu isi educa baiatul sa acorde o importanta vestimetatiei. Esti barbat conteaza sa ai bani in buzunar. Conteaza, ce sa zic?! … atat de mult conteaza incat barbatii cu portofelul doldora se uita invidiosi la tipii care arata bine si sunt imbracati cu gust, si nu pot intelege de ce toate femeile sunt lesinate dupa acestia din urma (inclusiv subsemnata, cu o sensibilitate deosebita fata de barbatii eleganti ) Eleganta nu presupune eticheta la vedere, dar asta cere educatie

Imi place si Neagu Djuvara (i-am citit recent o carte “Ce au fost boierii mari in Tara Romaneasca – Saga Gradistenilor” dar asta intr-o alta poveste) , spun asta pentru ca autorii l-au desemnat pentru atitudinea lui si mai ales modul cum poarta vesta cadrilata si cravata ascot. In carte gasiti poze pentru GQ, gasiti desene, gasti exemple de asortare a haineor in functie de conformatia corpului, invatati cum se innoada o cravata, care e comportamentul barbatului in functie de tipurile de dans, pozitia lui in societate si multe altele pe care o sa le aflati numai si numai daca cititi cartea

Ponturi de culoare cum ar fi citez “obiectele albe par mai mari pentru ca rasfrang  lumina pe cand cele negre o absorb- trecerile treptate de la lumina la umbra sunt cele care modeleaza volumele” Cum sa fii frumos daca nu stii alatura culori, forme si materiale?

Din cartea de fata au ce invata atat iubitele, mamele, surorile cat si baietii sau barbatii.

Cumparati-o ca o sa va foloseasca, nu gasiti pe net informatii adunate cu atata grija si daruire impreuna asa cum se intampla in aceasta carte in care un om de fashion si un critic de arta isi pun cunostintele, experienta si ideile impreuna

Am gasit si un video pe youtube de la lansare vizionare placuta

P.S. Citesc carti pentru ca sunt curioasa, din curiozitate s-au explorat munti si mari… sa stiti asta😉

Standard

Leave a Reply

