afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari, business, evenimente, psihologie

Ce trebuie sa stie un director de marketing?

!!! Acesta NU este un articol pentru “oameni de marketing indoctrinati”

“Ce trebuie sa stie un director de marketing ?”  mai concret as spune “Ce trebuie sa stie un om de marketing?”

Ar trebui sa fie prima intrebare la care profesorii universitari ar trebui sa mediteze atunci cand isi elaboreaza cursurile.

In marketing exista cateva strategii “la moda” care tin de mediu in care ne desfasuram cu totii activitatea si in functie de care fiecare afacere sau activitate isi va adapta propriul program “de imprietenire cu publicul/consumatorii”

Marketingul tine in primul rand de creativitate si intuitie dupa care urmeaza detaliile tehnice.

Pentru ca un student sa constietizeze “ce trebuie sa stie un om de marketing” il invit sa analizeze: o firma, o afacere,  o marca si un eveniment si sa-si raspunda la urmatoarele intrebari:

1. Cine trebuie sa stie “de mine”?

2. Cum vor afla “de mine” cei pe care ii vizez?

3. Care este moda, care sunt tentindele, cine infuenteaza aceste tendinte in domeniul in care imi desfasor activitatea?

4. Care este pareare publicului larg si care este parerea publicului vizat?

5. Care sunt canalele prin care publicul este informat, aproximativ cati oameni au fost  informati prin fiecare mediu de cmunicare?

6. Care au fost sumele investite pentru fiecare activitate de marketing: comunicare- promovare, cercetare de piata (si in paranteza fiind spus luati in calcul si sumele alocate pentru cercetare-dezvoltare si perfectionarea calitatii produselor)

7. Cum sta fiecare element analizat  comparativ cu concurenta?

8. Este important ca fiecare om din companie sa fie un “om de marketing?”

……… Lista cu intrebari menite sa dezvolte gandirea de marketing continua, acesta este doar inceputul…….

Bun ce trebuie sa stie un director de marketing?

Trebuie sa cunoasca afacerea, si clientii

Trebuie sa stie foarte clar in ce ritm, si cu ce investitii poate dezvolta compania sau mentine compania pe piete in declin. (Exemplu in perioadele de reccesiune sau de criza cand multe companii au fost nevoite sa se mentina pe piata , ori in situatia in care compania are produse/serivii depasite, demodate sau care sunt prea scumpe comparativ cu cererea)

Sa cunoascsa randamentul canalelor media

Sa stie sa analizeze (si sa urmareasca) indicatorii financiari ai afacerii

Si in primul rand trebuie sa fie creativ pentru a putea ajuta afacerea sa se diferentieze de restul, – fiecare companie are propria ei personalitate-

OK, si mai este nevoie de un lucru sa cunoasca si sa inteleaga vanzarile, caci atunci cand strategiile de marketing sunt gresit adaptate, cel care trebuie sa salveze bugetul companiei este “omul de vanzari”

Sper ca s-a inteles ca inainte de toate este nevoie de o gandire de marketing care se dezvolta in timp si care este mai valoroasa decat un “limbaj de marketing” cu strategii gresit alese ori prost intelese .

 

Cu entuziasm

Adelina

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s