business

Bine, bine dezvoltam industria, specializam designerii dar ce facem cu buyerii? Unde sunt buyerii?

Bine, bine dezvoltam industria, specializam designerii dar ce facem cu buyerii? Unde sunt buyerii?

Ei bine buyerii tot timpul vor fi pentru industria de fashion.

Un principiu de marketing vechi de cand lumea spune ca de multe ori ”cel mai important lucru este sa fii acolo, sa fii pe piata” restul sunt detalii. Da, si piata o demonstreaza. Majoritatea oamenilor nu au gusturi formate pentru moda, important e sa fie comod ori sa fie o haina care a vazut-o si pe altcineva. Sunt putini cei care au stil, simt estetica vestimentara si vor haine unicat.

Eram copil si mama obijnuia sa-mi faca rochite, fustite, bluzite care de care mai dechisite si mai frumoase si eu vroiam fuste de blugi si tricouri made in turcia, pentru ca in anii imediat dupa revolutie in Bucresti era la moda cam tot ce era adus din Turcia. Atunci mama mea mi-a replicat ”Adelina, si alti copii ar vrea sa aiba ce ai tu, numai ca lor nu le face nimeni”. Dupa cum bine se intelege aveam haine unicat, doar ca la acea varsta nu prea intelegeam eu ce inseamna asta si de ce mama ma inbraca in matasuri, bluzite brodate, fuste care de care mai sofisticate si mai frumoase. Practic erau haine de domnisoare, un pic prea mult pentur varsta mea, dar suficient ca lumea sa se uite admirativ la mine si eu sa ma simt rusinata.

Daca pe piata nu erau tot felul de blugi si tricouri cu desene animate care se cojeau la spalare atunci eu as fi fost cea la moda. Pe piata s-a vandut ce s-a gasit.  Daca era un exces de oferta de marfa romaneasca asta s-ar fi vandut si implicit cumparat. Asta daca vorbim de moda strazii.

Mai este o moda, cea impartita pe clase si pe cunoscatori. O moda la care care adera oamenii care doresc sa-si afirme un statut ori clasicele victime ale modei.

Hainele se uzeaza, oamenii isi modifica dimensiunile in timp, oricum nu tin o vesnicie, deci trebuiesc scimbate ceea ce inseamna ca trebuiesc cumparate altele.

In concluzie raspunsul la intrebarea cum sa facem sa avem buyeri, este simplu. Mai intai trebuie sa existe o oferta abundenta ca sa existe si buyeri, adica cumparatori.

 

Mama mea a cumparat acum ceva timp dintr-un butic o camasa pentru ca i-a placut,  era foarte bine croita din ceva material care nu se sifona. Ulterior camasa a ajuns in posesia mea, de curiozitate m-am uitat pe eticheta sa vad ce scrie. Supriza, scria ”made in Romania”🙂

Da, fac parte din acea categorie de consumatori, care poarta cu bucurie si mandrie lucruri pe care scrie ”made in Romania”

 

P.S. ar fi trebuit sa scriu si cateva elemente de marketing, dar la nivelul acesta mi s-au parut superficiale sa le aduc in discutie avand in vedere ideea ca de multe ori cel mai important lucru este sa fii pe piata. Politicile de pret,distributie, etc si le regleaza fiecare producator  in functie de detalii suplimentare specifice fiecaruia in parte.

 

Standard

Leave a Reply

