business, evenimente

Adu moda pe strazile din Romania si o sa vezi schimbarea

Cum ar putea genera bani un ”Fashion Street Festival”?

Am ales sa scriu pe tema modei romanesti la initiativa ….. mai exact cum putem genera bani din moda romaneasca. (stiu iarasi in stresez ori mai bine zis le monopolizez tema celora de la http://fashionandbeauty.ro dar nu am incotro. Imi place initiativa lor si gata )

Ce voi scrie mai jos nu are menirea de a va convinge pe nici unul dintre voi aceea ce gandesc dar ideile genereaza alte idei si tot timpul de inspiram din ideile altora si le facem ale noastre asa ca spor liber la creativitate si idei multe

……………………………………….

Moda e un cuvant pretentios uneori dar industria textila suna mai familiar pentru niste actuale plaiuri mioritice, foste comuniste.

Scurt si la subiect fara sa va plictisesc sa trecem la subiectul bani si cum pot fi scosi bani dintr-un festival de moda stradala.

Dupa cum ii spune si numele este un festival care se va organiza afara pe strada in plin sezon. Cu aprobarea primariei inchizi o artera de circulatie, de preferabil intr-o zona cu multe cafenele, terase si buticuri.  Amenajezi un catwalk stradal si te rogi sa nu ploua cu galeata🙂 (glumesc) Ceva mai incolo amaplasezi cateva corturi frumos amenajate in care designerii, producatorii din industria textila sa-si prezinte marfa la vanzare.  Ii rogi cu un an inainte sa-si pregateasca marfa, sa-si stabileasca politica de pret, intr-un cuvant sa se pregateasca trup si suflet pentru eveniment.

Astfel atat producatorii romani cat si romanii au sansa se se cunoasca reciproc si sa se inspire. Primele evenimente nu vor genera profituri uriase dar vor genera cunoastere. Doar din mic devii mare, nici un om nu s-a nascut mare a devenit mare in timp. Cel mai important este ca publicul si clientii in general vor incepe sa-si simta gusturile influentate. Cel mai frumos e ca la un asemenea eveniment lumea va veni imbracata in stilul ”fashion”. De asemenea stilisti sau presa ar putea premia cele mai faine stiluri sau tinute. Cum ar fi ”Street king ” la baieti/barbati si ”Fashion Girl” ori ”Street Queen” la femei.  Blogeri de moda care au inceput sa aiba un cuvant de spus vor avea ce scrie …

Sa vorbim de bani dar nu in termeni de cifre ci in termeni de idei care vor genera rezultate financiare – PUBLICUL VA FI EDUCAT SI VA PUTEA SIMTI PE PIELEA LUI CE INSEAMNA MODA ROMANEASCA. Adu moda pe strazile din Romania si o sa vezi schimbarea.

Ca si cifre de afaceri moda haute couture ori pret-a-porter  hight class vinde, dar vinde cateva piese pe an in Romania. Ca sa ai volum si sa generezi vanzari trebuie sa te adresezi middle class si uneori low-class care viseaza la ceva aparte. Ori daca nu duci moda in strada nu ai cum forma o cultura a modei in Romania.

Ca citez pe cineva care l-am auzit cand eram adolescenta – succesul in afaceri ”mult, ieftin si bun” ori fara industrailizare nu poti face mult, ieftin iar bun e discutabil si totusi ce inseamna ”bun?”

Ori ceea ce creaza designerii romani trimitem la export pe piete gata formate si pregatite sa inghita oferta si atunci nu ne mai strofocam despre cum poate fi salvata moda din Romania

Iar daca ma refer la un festival de moda stradala nu am in vedere doar imbracamintea la eveniment pot participa si producatori de cosmetice si restul domeniilor conexe-

Ca marketing in afara de presa si blogeri  oferi exclusivtate unui post de radio pe durata evenimentului care sa se ocupe de ambianta muzicala, stiri , jingle cu reclame, etc. Ba mai mult un catalog de stil cu tinute pozate pentru diferite stiluri si ocazii ar fi mai mult decat binevenit. Catalog bianual pentru sezoanele toamna-iarna si primavara-vara. Rogi producatorii, designerii si importatoriii ori reprezentele sa-ti trimita cateva tinute cu care vei crea stiluri in paginele catalogului, le ceri ceva bani pentru publicitate si gata. Daca reusesti sa-l faci la 200-300 de pagini si-l scoti la un pret undeva la 30-40 ron la vanzare eu zic ca se va vinde.

 

Cu entuziasm

Adelina

Standard

4 thoughts on “Adu moda pe strazile din Romania si o sa vezi schimbarea

  1. Sorina says:

    e o idee care merita analizata. Te-ai gandit si cam care ar fi profitul organizatorului si care ar fi al expozantilor?

  2. Sorina, multumesc pentru reactie. Pentru profiatbilitate m-am gandit dar aceste lucruri se discuta cu persoanele direct vizate asta pentru ca fiecare participant trebuie sa-si adapteze strategia la eveniment. O strategie care sa-i puna pe toti in valoare

  3. Pingback: Hairstyle 2012 – cum sa-ti aranjezi parul in 2012 « Adelina Maries

  4. Pingback: Atelieru de vanzari #56 « Adelina Maries

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s