business

Concurs de idei fara premii by fashionandbeauty.ro

Astazi vad ca fanpage-ul lui Ovidiu Buta un post interesant ”Concurs de idei fara premii” de la http://fashionandbeauty.ro

Imi place ideea in sine,  pentru cei care vor sa-si exprime o opinie fata de un subiect ”hot” dar care e  acest subiect? mergand pe ideea Tedx iata si concursul cu pricina

”Mai exact, ce ar fi daca am face un brainstorming public de idei despre CUM SA SALVAM MODA ROMANEASCA!  Si nu veniti cu “e salvata gata ca-s tone de talente pe teava”, ca nu tine!”

Intrebarea este cati stiu ce inseama un business in fashion? Cum influenteaza marketingul moda si viceversa cum influenteaza moda marketingul?

E un subiect care ma pasioneaza. Pe langa comentariul pe care cu mult entuziasm l-am postat pe pagina site-ului  vreau sa dezvolt subiectul in voie aici la mine pe blog.

Inainte de toate il apreciez enorm pe Ovidiu Buta pentru implicarea lui in moda, si atat cat exista ea in moda romaneasca. A scris o carte ”Victima Modei”  intr-un stil fantastic si ca sa-l citez aproximativ din primele pagini ”designerii romani parca ar fi la o intrunire a artistilor neintelesi” adevarat, adevarat, adevarat si daca mai fac un pas inainte si ajung la Chanel imi amintesc ce spune King Karl Lagerfeld ”toti designerii creaza moda, dar cui ii place o si poarta”

Oare am pus punctul pe ”i” cu aceasta mentiune? … Pot spune si mai mult, in strainatate designerii se sustin reciproc.

Lagerfeld poarta haine semnate de un designer mai tanar, isi fac cadouri intre ei, cadourile fiind creatiile proprii si le poarta entuziasmati. Cahnel a cumparat casa de broderie Lesage. Lesage insusi afirma ca sustine designeri mai tineri oferindu-le fara nici un cost sau la preturi derizorii broderii pentru creatii.

Sarind mai departe ajung la haute couture. Ce cifre insumeaza business-ul de haute couture? Nu am sa mentionez dar pot spune aproximativ cam cum a evoluat de-a lungul timpului clientela caselor de haute couture franceze. In 1943  numara aproximativ 20.000 de clienti, 2000 in 1970 si cam 200 in 1990.  Si numai intre anii 1946 si 1967 numarul caselor de haute couture scade de la 106 la 19. Majoritatea fiind cele pe care le cunoastem si astazi.

De ce nu se vinde moda in Romania?

Anii de comunism ne-au afectat enorm aceasta industrie. Mai ales luxul si cretivitatea. Culorile sterse comuniste, uniforma de lucru, uniforma scolara etc. Gustul pentru culori sterse, culori batranesti inclinatii pe care le ragesti la cei care si-au format personlitatea in timpul comunismului.

Imi amintesc de la mama mea cu cat entuziasm imi povestea cum cauta in atelierele de artizanat haine si accesorii unicat,multe lucrate manual, cat de incantata era ca avea ceva ce nu avea nimeni. Cat de fericita era cand isi modifica hainele achizitionate din magazine. Multe le broda manual si dumnezeule ce șic garderoba avea.  Cam asta insemna viata de Bucuresti pe atunci, pentru ca provincia era simpla.

Astazi ne-a cucerit ”made in china”  daca doua haine au acelasi pret si pe una scrie ”made in china” si pe alta ”made in romania”, stiti care va fi aleasa? Cea pe care scrie ”made in china”.  Inca aveam o mentalitate ca ce e din afara e mai bun, o mentalitate mostenita de pe vremea comunismului. In tarile arabe povestea e alta, are valoare eticheta ”made in France”

Nu am sa vorbesc despre relansarea afacerii Gucci, am scris intr-un alt post si nici despre piata industriei de lux  dar am sa mentionez ca inca nu exista un designer care sa deseneze moda romanilor. 

A fi designer nu insemna neaparat ca esti un om de moda,exista 2 tipuri de designeri cei care deseneaza idei si cei care deseneaza moda. Primii raman neintelesi cei din categoria a 2-a combina ideile cu practicul astfel incat rezultatul sa fie haine purtabile si orice ai face hainele sunt precum e cel care le deseneaza ori corieste dupa caz, pentru ca exista si designeri care taie direct in material. Sunt designeri eleganti precum cei de la Chanel, nonconformisti cum e Galiano, simpli si minimalisti cum sunt cei de la Prada ori Gucci si cei mioritici cum sunt cei de la noi.

La toate catwalurile romanesti am vazut celebra rochie sirena,simpla ori dantelata fara broderii ca noi nu facem cere prea multa munca ori rochia babydall croita in diverse materiale si cateva funde sau dantele, patalonii extraordinar de clasici ori pantalonii cu turul coborat copy&paste de la case de moda middle class. Nu am vazut combinatii de material,culori si forme originale. Da, in schimb ne plac manechinele cu forme atat la barbati cat si la femei,foarte fain comparativ cu scadurile de la francezi sau italieni dar ”less is more” nu inseamna neaparat ceea ce spune ca sa o citez pe Coco Chanel “A woman is closest to being naked when she is well dressed”  si e o diferenta intre well dressed and full dressed.

Astazi prea putin mai vezi femei care stiu sa aiba o eleganta shic si prea putin vezi oameni care sa stie sa o si poarte.

Totusi exista o echipa de 2 fete originale prin mediul nostru Diana Enciu si ALina Tanasa  http://www.fabulousmuses.com care s-au hotarat sa fie active.

Si n-am terminat de scris, mai stiu si mai am multe de spus,…

C-ya!

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s