business

Marketing international- cum se poate patrunde pe o piata neprimitoare

Nu e suficient sa vrei sa faci afaceri intr-o anumita tara, trebuie sa fii acceptat pe piata acesteia in conditii rezonabile

Sunt oameni de marketing care sustin ca problema patrunderii pe o piata neprimitoare  sau inchisa poate fi solutionata cu ajutorul marketingului, care apeleaza la relatiile publice si alte strategii si mijloace de ordin economic  si psihologic, politic in vederea cooperarii cu mai multi parteneri din tara respectiva.

Parearea mea personala este ca totul se rezuma la fel ca si in analiza matematica la ”depinde”. Depinde de individul care negociaza si de indivizii cu care se negociaza.  Depinde de interesele mediului politic, mediului de afaceri din tara pe a carei piata vrei sa patrunzi, si multe alte aspecte.

Pentru ca negocierile cu clasa politica si oamenii de afaceri de pe noua piata  sa se finalizeze cu succes este nevoie de o strategie win-win astfel incat toata lumea sa fie impacata. Uneori este nevoie de mita ca in multe cazuri cunoscute de voi, alterori este nevoie de o oferta in contrapartida cum sunt atatea exemple de  negocieri cum ar fi si cele de negociere cu statul indian sau cu japonezii.

Daca oferiti avantaje care sa va atraga sprijinul anumitor grupuri de interes, care la randul lor ar putea influenta decizia de admitere pe piata tarii respective…

Politica si opinia publica sunt printre cele mai vizate tinte atunci cand doriti sa patrundeti pe o piata a unei tari straine, mai ales atunci cand aceasta intrare doriti sa o faceti direct, prin pozitia de lider. Regula de aur care primeaza este sa stabiliti legaturi bune cu guvernele respectivelor state. (a se studia si legaturile guvernelor care au succedat in Romania la putere de la revolutie pana astazi)

Exemple de strategii folosite de unele companii pentru a patrunde pe piata altor tari

Olivetti  patrundere pe o piata noua a vizat construirea de locuinte pentru muncitori, angajare si pregatirea managerilor autohtoni. Sprijinirea miscarilor artistice si organizatiilor de binefacere locale.

Polaroid, i-a ajutat pe specialistii italieni sa restaureze  ”Cina cea de taina” a lui Leonardo da Vinci

Pepsi-Cola  a ajutat India sa exporte produse agricole la o valoare care sa depaseasca cheltuielile de achizitie pentru materia prima folosita la fabricarea bauturii Pepsi. Compania a mai propus statului indian sa construiasca un centru de cercetare in domeniul agriculturii si sa cedeze statului indian tehnologia de prelucrare  a produselor agricole, de ambalare a acestora si de tratare a apei.

Ce propuneri avantajoase au avut companiile straine cand au fost lasate sa activeze pe piata din Romania? Ce exemple cunoasteti in acest sens?

Piata de desfacere este un ”bun” pentu care se duce o lupta stransa.

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s