afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari

Atelieru de vanzari #99

Prima impresie, spargerea ghetii, prima intrevedere de afaceri sau de vanzari- sa ne cunoastem

Nu exista reguli in acest sens, in principal se rezuma la prima impresie, dar modul de a lasa o prima impresie se poate exersa. Trebuie experienta pana ce agentul comercial, invata sa-si adapteze propriul comportament si atitudine cad intalneste pentru prima data un potential partener comercial.

Oamenii trebuie sa fie incantati sa va vada, sa va asculte mesajul cu o ureche amicala nu sa va arate usa.

Pentru aceasta trebuie sa aveti o atitudine indrazneata, sincera nu prefacuta, nu trebuie sa fiti timizi, rusinati,imtimidati de atitudinea impozanta a interlocutorului. Nimanui nu-i face placere sa discute afaceri cu oameni slabi. Fiti puternici si increzatori daca sunteti siguri pe oferta dvs. Daca aveti o oferta buna oamenii va vor asculta daca vindeti servicii si lucruri nefolositoare isi vor da seama, si se vor simti jigniti daca incercati sa-i luati de fraieri.  Daca aveti produse si servicii amagitoare in portofoliu renuntati la ele. Oamenii se pacalesc o data nu de 2 ori, si in alte conjucturi nu vor mai dori sa faca afaceri cu voi. Iar daca esti angajat la o astfel de firma daca in viitor te vei muta la o alta firma, chiar  daca aceasta vinde produse de calitate nu vei mai putea apela aceiasi clienti carora le-ai vandut o data gunoaie. Nu va strucati imaginea si reputatia pentru firme care nu merita sa fiti angajati, doar pentru ca va promit marea cu sarea.

Pentru prima impresie aveti cateva minute, daca nu puteti deschide o usa nu veti putea incheia si o vanzare.

O stiu oamenii de afaceri corecti,  o stiu mafiotii si sarlatanii, o stiu vanzatorii si o stiu mai toti cei din top. Daca nu stii sa-ti faci reclama personalabuna, oferind informatii care sa starneasca interes si reactii in randul celora cu care interactionati nu veti putea incheia tranzactii.

Ei bine, voi ce aveti sa spuneti pozitiv si sincer despre voi, despre produsele voastre, despre reusitele voastre. Daca tu nu te lauzi, nu astepta sa te laude altii prea des. Este forma pozitiva a reclamei personale, care ca si un condiment trebuie folosit echilibrat.

Luati o foaie si ceva de scris si asezati negru pe alb, toate realizarile si lucrurile pozitive pe care le-ati realizat si care va pot fi folositoare in vanzari. Acum ca le cunoasteti clar analizati in ce conjunctura pot fi ele utilizate.

Mai ales daca mergeti la conferinte, intruniri sociale sau profesionale este un mijloc bun de a furniza informatii esentiale despre dvs care sa starneasca interes din partea interlocutorilor, interlocutori care ulterior pot deveni parteneri de afaceri

Ce raspundeti la intrebarea cu ce va acupati. Raspunsul dvs e unul simplu, sec si banal sau este unul frumos alcatuit care starneste interesul. Raspunsul dvs trebuie sa arate cine sunteti, cu ce va ocupati sau se ocupa firma dvs. Se termina dialogul cu entuziasmul interlocutorului sau cu stabilirea unor intrevederi viitoare.

Nu exista om care sa nu aiba abilitati de a se face placut, exista doar oameni reticienti si tematori care se simt in siguranta tacand.

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s