business

partea 2- planul de marketing – patrunderea pe pietele internationale – marketing workshop #19

Planul de marketing utilizat la patrunderea pe pietele internatiole folosind un mix de marketing adaptat.

In prima parte am discutat despre un mix de marketing care patreaza caracteristicele stabilite original. De exemplu cel utilizat de catre fransize sau multinationale de genul Coca-Cola

Dar exista si afaceri care patrund pe pietele internationale folosind un mix de marketing adaptat pietelor de desfacere. Astfel compania suporta cheltuieli mai mari in speranta obtinerii unei cote de piata si unor profituri mai mari. De exemplu unele companii din secorul FMCG au adaptat aceasta atitudine, in special companiile din sectorul alimentar, utilajelor si tehnicii. Precum si cele din industria textila, ce se poarta la Bucuresti nu inseamna ca se poarta si in Dubai.

Multi importatori au adus prose pe piata din Romania si au zis agentilor de  vanzari gasiti cumparatori pentru aceste produse. Daca rezultatele vanzarilorerau slabe angajatii nu erau performati, nu aveau spirit comercial. Lasa ca merge si asa, nimeni nu s-a interesat daca acele produse sunt pe placul clientilor.

Firmele trebuie sa-si adapteze produsele la caracteristicile si cultura oamenilor care constituie masa lor de clienti si trebuie sa-si adapteze si politica relatiilor publice.

 

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s