business

Partea 1 – Planul de marketing strategic – patrunderea pe pietele internationale, Marketing workshop #18

Cateva aspecte de care trebuie sa tineti cont cand va stabiliti planul de marketing aferent patrunderii pe pietele internationale.

Planul de marketing este un instrument indispensabil atat oeratorilor de marketing cat si un ghid pentru managerii companiei

Cand elaborati un plan de marketind aferent patrunderii pe pietele internationale trebuie sa tineti cont de specificul pietelor pe care urmeaza sa activati, legislatia aferenta promovarii,publicitatii si politicilor comerciale practicte de operatorii de pe pietele respective. Politica de produs, pret, promovare si distributie pe care o veti pratica trebuie sa fie in concordanta cu elementele noii piete. Si pentru aceasta este absolut necesar sa realizati o analiza temeinica a acestei piete cu date cat mai exacte,argumentate si dovedite. Pentru fiecare piata straina pe care activati o sa aveti un plan de marketing adaptat la particularitatile pietei respective. In functie de aceste particularitati veti aduce modificari in planul de marketing strategic general, in vederea adapatarii planului la conditiile locale. Aceasta impune o buna cunoastere a noi piete, a trasaturilor culturale ale populatiei din aceasta tara. Multe state prezinta o asa-zisa sensibilitate culturala.

 

Sunt companii care utilizaza un mix de marketing standardizat la scara globala. Companiile care mizeaza pe aceasta forma a mixului de marketing ii sublinieaza unele avantaje.

Ei au indentificat o categorie de clienti cu nevoi considerate omogene.Acest tip de consumatori permite crearea unor marci globale. In aceste cazuri ”cultura nationala” a fost comercializata cu succes, de altfel tot aici se poate incadra si exportul cultural, cum este de exemplu arta culinara asiatica, medicina alternativa,etc. Acesta categorie de clienti au ceva in comun. Unii au preferinte pentru lux si calitate, altii pentru muzica, etc

De asemenea consumatorii calatoresc si daca acestia au o fidelitate fata de produsele companiei dvs,vr fi incantati sa le poata achizitiona si din alta parte.De exemplu accesorii tehnologice, sau produse sub fransiza

Economie de scara sau de experienta. – obtinerii unor avantaje  legate de cost. Avantaje care inseamna enorm atunci cand operezi la o scara globala.  Economiile se transpun prin exportarea strategiilor de marketing, acordarea unor rabaturi in ceea ce priveste achizitiile cantitative, exportarea rodului muncii in cercetare-dezvoltare (crearea de noi produse)nu mai este nevoie sa faceti cercetari specifice pentru gusturi specifice. Spre exemplu Gillete. A aplicat aceasta tactica. El raspunde nevoii de un barberit cat mai fin,nevoie identificata lanivel global indiferent de tara.

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s