afaceri/consultanta

Marketing Workshop #12 Patrunderea pe pietele internationale

Analiza mediului global

Inainte de a se extinde in strainatate o firma trebuie saa cunoasca in amanuntime mediul de marketing international. In ultimele decenii si mai ales in ultimii ani de criza (2007-2011) acesta a suferit o schimbare radicala, aparand atat ocazii favorabile noi cat si probleme noi. Economia mondiala a cunoscut un proces de gloabalizare. In primul rand este vorba de o crestere rapida a volumului si amplorii comertului si investitiilor internationale in conditiile deschiderii multor piete atractive din Europa Ocidentala, de Est sau chiar Russia si Nordul Europei.  Acum avand in vedere schimbarea de forte din tarile arabe si deschiderea acestora catre piata globala din 2010-2011 exista o mare oportunitate de a dezvolta schimburi comerciale si a patrunde pe aceste piete.

In lume atunci cand lansezi un produs nou, revolutionar care n-a mai existat inainte pe piata respectiva putem vorbi  de o piata virgina pentru produsul respectiv oriunde in lume

Cu timpul apare concurenta si putem vorbi de cresterea numarului de ofertanti si mai ales de consolidarea anumitor marci.

Poti patrunde pe piete internationale doar daca ai oameni dedicati care sa lupte pentru companie. Reprezentati  si intermediari de afaceri internationali, contracte de curtaj incheiate cu oameni influenti din diverse state, consultanti in marketing, firme care studiaza si analizeaza oportunitatile oferite de piata. Trebuie sa fii in permanenta prezent la taguri internationale fie ca expozant fie ca vizitator, trebuie sa participi la conferinte internationale pe tematica si profilul activitatii tale de afaceri pentru a intra in conexiune permanenta cu mondializarea si globalizarea. Cu cat esti mai activ cu atat devii mai cunoscut si iti cresc sansele. Iata de ce este important sa partici la evenimente internationale de afaceri.

Datorita proceselor intense de scimburi comerciale, dezvoltarii de sistemene financiare derivate au condus la un sistem financiar international destul de complex si fragil.

Pe unele piete nationale companiile occidentale au intampinat obstacole comerciale desinate protejarii acestor piete impotriva concurentei straine.

In randul statelor membre ale UE a crescut ingrijorarea in legatura cu barierele care inconjoara piata europeana formata din statele carenu fac parte din UE si mai ales piata statelor din fostul bloc comunist.

Va rog sa analizati oferta de targuri, expozitii, conferinte dedicate domeniului dvs de activitate in afaceri si cum ar putea acestea sa va ajute.

De asemenea pentru a  reduce costurile participarii la targuri si evenimente internationale, firmele pot participa impreuna la targuri si expozitii. Sau sa angajeze un reprezentant care sa le reprezinte interesele de afaceri , vorbitor fluent de engleza sau dupa caz alte limbi in functie de interesul de afaceri.

Pentru organizarea de participari colective la evenimente,targuri, expozitii din strainatate va rog sa ma contactati.

De asemenea organizez evenimente internationale de afaceri in tara pe diverse tematici.  Va rog sa-mi scrieti care este domeniul dvs de activitate si rezultatul pe care il urmariti.

Standard

One thought on “Marketing Workshop #12 Patrunderea pe pietele internationale

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s