afaceri/consultanta

Marketing Workshop #9

Piata globala – Marketing international

Conducerile  firmelor acorda putina importanta pietelor internationale/ comertului exterior atunci cand piata interna este suficient de mare astfel incat sa le acopere capacitatea de productie/furnizare si de altfel abunda in ocazii favorabile.

Pentru cei care nu cunosc pietele externe, piata interna le ofera siguranta pentru ca nu sunt supusi a face fata conjucturii financiare, fiscale,legislative din tari straine. In plus necesita o dedicare speciala si fonduri financiare pentru a adapta produsele pieteleor straine. Probabil acesta este si principalul motiv pentru care numai cateva compani romanesti au subsidiare in alte tari sau exporta produse finite.  In ciuda modificarilor de care are parte piata globala contemporana firmele nu-si pot permite sa igone ideea de a patrunde pe piete internationale sau pe piete externe vecine.

O data cu globalizarea pietele externe au devenit depenednte de bunuri, servicii,materie prima de import. Aceasta crestere a dependentei statelor lumii de bunurile si serviciile produse de fiecare din ele a determinat sporireainteresului firmelor pentru extinderea activitatilor la nivelinternational.

 

Importanta pietelor internationale/ externe este cu atat mai mare cu cat majoritatea firmelor sunt angrenate intr-un proces de dezvoltare, care le obliga sa gaseasca noi ocazii de afaceri in alte tari, pe masura ce pietele interne se maturizeaza

In aceste momente companiile romanesti ar trebui sa se gandeasca la ocazii de afaceri in Libia, Republica Moldova, Bulgaria, Macedonia, tarile vecine piete pe care in general nu joaca competitori  care sunt greu de   concurat.

O data cu liberalizarea comertului international firmele romanesti s-au confruntat aici in tara de origine cu o concurenta straina tot mai puternica. La fel s-a intamplat aproape in toate celelate state ale lumii care au o piata deschisa.

Firmele romanesti au avut in aceasta situatie 2 alternative: fie sa-si creeze acele capacitati care sa le permita sa faca fata atacurilor lansate de concurentii straini pe piata interna/romaneasca, fie sa valorifice ocaziile de afaceri ivite pe pietele externe. Care nu au reusit sa treaca prin acest proces de adaptare au disparut.

Companiile  care opereaza la nivelul unor industrii globale nu mai au decat varianta internationalizarii activitatii lor.

Datorita faptului ca timp, distantele s-au scurtat tot mai mult datorita informatizarii si folsirii dispozitivelor de telecomunicatii  companiile romanesti se pot simti lafel de libere sa atatce pietele externe.

Produsele fabricate intr-o tara pot si acceptate de consumatorii altor tari, mai ales daca fac parte din categoria produselor creative, diferite de cele de pe piata interna si pot oferi consumatorilor experiente noi despre care sa vorbeasca si sa se vorbeasca.

Datorita perioadei comuniste companiile romanesti nu s-au gandit ca va trebui sa concureze atat de dur cu companiile straine, de altfel s-au trezit cu acestea pe teritoriul lor. A se vedea industria textila si invazia de textile made in China sau made in Turkey

Firmele care nu parasesc  piata interna din motive de siguranta, nu numai ca rateaza sansa patrunderii pe piete internationale dar risca sa-si piarda si propria lor  piata interna.

Stati aproape cele mai bune informatii din marketing le gasiti aici🙂

 

Standard

One thought on “Marketing Workshop #9

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s