business

Marketing workshop #8

Pentru inceptari – ce reprezinta categoria de public pentru micromediul firmei?

Conform lui Philip Kotler o categorie de public este o grupare care manifesta un interes efectiv sau potential , ori care influenteaza asupra capacitatii unei organizatii de a-si atinge obiectivele.

Sunt evidentiate 7 categorii de public:

  1. organismele financiare: actionari, socientati de investitii, banci
  2. mijloacele de informare in masa: acele organisme care transmit informatii prin intermediul mass-mediei: ziare, reviste, site-uri, radio, TV
  3. organele de stat: conducerea firmei fie ca vrea fie ca nu vrea sa tina seama de schimbarile survenite in mediul politic trebuie sa se adapteze acestora pentru a-si proteja bunul mers al afacerilor. Operatorii de marketing trebuie sa se consulte adeseori cu avocati asupra aspectelor referitoare la siguranta produselor, verificarea reclamelor
  4. organele cetatenesti: este posibil ca deciziile de marketing ale firmei sa fie contestate de o serie de organizatii ale consumatorilor, organizatii ecologiste, grupari ale minoritatilor, gruparile de presiune. Compartimentul de PR al firmei poate contribui la mentinerea legaturilor cu aceste asociatiile ale consumatorilor si cetatenilor.
  5. organismele publice locale: rezidentii din vecinatate, organizatii obstesti
  6. marele public: o firma trebuie sa fie preocupata in permanenta de atitudinea marelui public fata de produsele si activitatile sale. Imaginea publica a firmei influenteaza volumul desfacerilor acesteia. Iata de ce, numeroase corporatii investesc masiv in promovarea si consolidarea unei imagini proprii sanatoase.
  7. Personalul propriu: muncitori, manageri,voluntari, consiliul de conducere al firmei. Marile companii isi informeaza si motiveaza personalul propriu. In clipa in care angajatii sunt multumiti de situatia lor in cadrul firmei aceasta atitudine pozitiva se transmite si publicului din afara organizatiei.
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s