afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari

Marketing workshop #11 Marketing International

Firmele se extind international din doua motive:

– pentru a obtine profit

– pentru a supravietui

In aceste conditii marketingul international nu inseamna export de produse.

Marketingul international inainte de toate presupune formarea unei imagini de perspectiva asupra potentialului oferit de piata internationala pentru companie, precum si o orientare catre piata in scopul de a identifica si a putea anticipa nevoile si cerintele consumatorilor straini.

Inainte de a patrunde pe o piata internationala firma nationala este nevoita sa analizeze capacitatea ei de a opera la scara globala si sa identifice riscurile la care se supune facand acest pas. Si mai ales sa identifice daca are resurse si alternative pe care se poate baza pentru a face fata acestor riscuri. Daca firma poate invata sa cunoasca preferintele si comportamentul de cumparare al consumatorilor de pe pietele altor state ii va fi mult mai usor sa se adapteze, si va fi nevoita caci altfel nu va putea cuceri pietele respective

Pentru bunuri generale va fi nevoita sa ofere bunuri atractive la preturi competitive

De asemenea firma va fi nevoita sa se adapteze la cultura de afaceri a altor state si sa identifice strategia de a comunica eficient cu acestia

De asemnea impactul politic si legislativ al noii tari unde isi va desface produsele si serviciile va fi hotarator pentru functionarea companiei.

In concluzie un marketing international de succes  se bazeaza pe identificarea ocaziilor favorabile de pe piata externa, anticiparea potentialelor obstacole, elaborarea si aplicarea cu atentie a strategiilor , in asa fel incat sa existe o proportie corespunzatoare intre resursele firmei si nevoile si dorintele consumatorilor straini.

Teoria spune ca sansele unei companii cresc pe o piata internationala atunci cand adopta o atitudine activa si nu una reactiva in raport cu realitatea pietei

Analizati de exemplu capacitatea de patrundere pe pietele internationale a producatorului de ciocolata Galactic sau a producatorului de biscuiti Croco

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s