afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari

Atelieru de vanzari #93

As putea numi acest post marketing vs vanzari

Si agentii de vanzari cand isi prospecteaza piata pentru identificarea clientilor realizeaza activitati de marketing.
Consumatorii sau clientii vizati fac parte din strategia de marketing. Acum stiu ca carcotasii si cei care cunosc marketingul din carti nu se vor rabda sa nu zica ca marketingul e mai mult decat atat si ca nu mai este orientat catre vanzari ci catre satisfacerea nevoilor clientilor si bla bla.

Ei bine orice ai face si orice strategii de marketing ai aplica tot la vanzari ajungi pentru ca asta e capatul.

Agentii de vanzari incearca sa atraga clientela concurentei prin oferirea unor avantaje superioare. Oare nu si asta face parte tot din strategia de marketing a firmei?

Firmele stiu ca nu ii potsatisface pe toti consumatorii care alcatuiesc o piata dar totusi incearca. Si se folosesc de forta oamenilor de vanzari. Se folosesc de negocieri si de politica financiara a firmei.

Altfel agenti de vanzari nu i-ar spune unui client exact ceea ce il intereseaza si vrea sa auda.

Daca vinzi publicitate intr-un ziar generalist nu ii poti spune unui client care ofera produse mamicilor ca cei mai multi cititori sunt barbati. O sa-i spui ca cei mai multi cititori sunt intre 25-35 de ani.

Ei bine si agentul de vanzari isi prospecteaza piata ceea ce inseamna activitate de marketing,incearca sa-si masoare cererea sau sa prevada cerere pentru a satisface anumite nevoi care sa-i creasca vanzarile. Se intoarce inapoi in firma si discuta cu administrativul pentru a vedea in ce conditii pot satisface cererea clientilor.

Cand discuta cu potentialii clienti agentul de vanzari poate afla informatii si despre concurenta.

In fond departamentul de vanzari este utilizat de catre toate firmele pentru activitati de marketing chiar daca nu constientizeaza.

Acestea fiind spuse veriga de baza raman vanzarile. Vanzarile sunt cele care pana la urma sunt nevoite sa spele greselile marketingului, sa acopere pierderile si sa se dea peste cap ca sa vanda stocurile nevandabile si in majoritatea cazurilor chiar le vand

In concluzie marketingul nu e mai important decat vanzarile si nici vanzarile nu pot exista fara marketing.

Asta dovedeste ca ~fiecare lant e la fel de puternic ca cea mai slaba za a sa~

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s