afaceri/consultanta

Cum recrutezi pentru posturi de marketing

Cand vine vorba de marketing teoria paleste de fiecare data in fata practicii din simplu motiv pentru ca marketingul inseamna inainte de toate creativitate, legaturi bune de afaceri cu furnizorii si clientii si spontanietatea de a profita de oportunitatile oferite de piata in privinta cererii si a ofertei si a altor conjuncturi.

Comparand teoria din facultatile de profil si cartile de marketing cu practica si mai ales piata constanti ca vorbele tind sa creeze senzatia de stiinta. GRESIT!

In marketing nimic nu e sigur si totul e dinamic. Niciodata nu stii daca o staegie e cea corecta pana ce nu incerci si astepti sa treaca timpul pentru a masura rezultatele. Nici macar studiile de piata nu sunt cele relevante.

Nu studiile la facultate, masteratele si MBA-urile in marketing conduc la rezultate. Ce este un cantaret fara voce, asa este si un om de marketing fara talent, intuitie, spontaneitate, adaptabilitate si creativitate.

 

Cand recrutezi pentru posturi de marketing poti sa o faci doar supunand canditatii unor studii de caz din domeniul marketingului de unde sa le poti identifica viziunea de marketing. Marketingul este arta si nu stiinta si trebuie tratat ca atare.

Am observat ca resursele umane se confrunta cu o problema delicata cand  vine vorba sa se recruteze pentru posturi de marketing. Neexintand o casta a oamenilor de marketing se tinde se se recruteze din randul celora care au studii de marketing, ceea ce nu si garanteaza viziunea de marketing a candidatilor.

Ei bine daca si Coca Cola si Pesi au pierdut batalia pe Romania din cauza marketingului. Au fost depasiti de Adria Cola in vanzari si profit. Si surpriza marketingul de la Adria a fost facut de un inginer alimentar pe cand la Coca-Cola si Pepsi de catre absolventi de MBA. Cred ca asta spune totul. Prin ce strategii au fost depasiti nu subiectul acestui post. La fel cum multe companii s-au ridicat folosind numai PR si deloc advertising au reusit sa creeze branduri de succes si foarte populare. McDonalts a fost detronat de catre vanzatorii de shaorma si exemple mii

Bafta multa companiilor in incercarea de a-si recruta cei mai buni oameni de marketing, dar numai cativa pot iesi invingatori  restul doar supravietuiesc asta e regula pietei

 

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s