afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari

Atelieru de vanzari #19

Cum respingi o obiectie sincera?

Ascultati interlocutorul pana la capat fara sa-l intrerupeti, chiar daca aveti pe limba cea mai buna replica

Fiti interesat de ceea ce spune, il puneti in valoare daca ii areti interes fata de ceea ce spune. Majoritatea agentilor de vanzari isi intrerup interlocutorii spunand ”stiu ce vreti sa spuneti dar,… ” replici mai mult sau mai putin inspirate. Nu intrerupeti clientul ca sa-i spuneti: ”va inselati, nu este adevarat, „nu faceti decat sa-l faceti pe client sa-si apere si mai tare punctele de vedere.

Iterlocutorului caruia ii demonstram ca greseste trebuie sa isi pastreze o pozitie onorabila.

Oferiti replici de genul: ”Va apreciez sinceritatea” sau daca spune ceva ce suna interesant spuneti ”Ceea ce spuneti dv suna foarte inetresant…„ Aratati respect, asta e cel mai important. Aratati respect fata de opiniile si interesele lui chiar daca sunt in contradictie cu interesul dvs. Tuturor ne place sa fim acceptati si ne simtim bine cand se intampla. Daca va antrenati intr-o discutie in care doriti sa-i tineti piept intelocutorului atunci trebuie sa va asumati responsabilitatea ca e sortita esecului. In orice caz chiar daca va enervati reciproc cereti-va scuze pe moment sau telefonatii ori scrietii sau trimiteti o atentie la birou pentru a va cere scuze dvs primul.

Cand ii demonstram cuiva ca greseste trebuie sa tinem cont ca are nevoie sa-si mentina o pozitie onorabila

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s