afaceri/consultanta, atelier de vanzari, atelieru de vanzari, psihologie

Atelieru de vanzari #5

Intrevederea

Daca cercertati informatii despre partenerul de afaceri inainte de intrevedere, ve-ti fi informat si o sa stiti ce si cum sa-i prezentati. Este foarte important sa stii cu cine stai de vorba. Cerecetarea despre potentialul partener de afaceri o puteti face pe internet sau intreband cunostintele & relatiile ori citind reviste si site-uri de specialitate. Totusi nu intrati in intimitatea lui chiar daca aceasta este afisata pe facebook inainte ca sa treceti la un stadiu mai avansat al cunoasterii reciproce.

In cadrul intrevederii – daca aceasta este una de vanzari- nu enumerati ca un papagal caracteristicele produsului sau serviciului pe care il ofertati. Nu va inselati ca interlocutorul ar putea fi sensibilizat de enumerarea de cuvinte fara noima.

Tratati obiectiile pe care le primiti. Cu atat mai bine daca ele sunt negative. Exista o oportunitate enorma de a prezenta contrariul in cazul in care bineinteles acesta exista. Daca produsele dvs sunt de calitate indoielnica asa cum,cunoaste clientul. Recunoasteti, fiti sinceri. Clientii au nevoie de siguranta, nu doresc sa fie inselati sau trasi pe sfoara. Daca vor avea cea mai mica indoiala nu o sa va inainteze nici o comanda iar ca sa fie politicosi o sa va spuna ”lasa ca va sunam noi daca suntem interesati!”

Evitati aceste neplaceri prin simpla intrebare ”care este pretul, calitatea si termenii de livrare pentru care ati fi dispus sa incheiati un contract imediat?”

In aceste conditii, daca dvs in calitate de ofertant (ca sa nu spun vanzator pentru ca sincer termenul acesta deja ma exaspereaza) ati incheiat intrevederea de afaceri cu un registru de comanda gol, nu e in totalitate vina marketingului.

In fine, daca ati primit obiectii din partea clientului legate de raportul: calitate/pret, termeme si conditii de livrare discutati in firma la intoarcere despre politica de pret practicata de compania dvs si reactia pietei. De asemenea discutati si despre logistica.

Fiti prompt si raspundeti rapid clientului.

Pentru stabilirea unei increderi reciproce inainte de a discuta oferta finala de pret (sincer nu recomand sa discutati preturi inainte de a va cunoaste reciproc,) invitati clientul daca sunteti producator sa va viziteze fabrica.In acest fel o sa se simta mai apropiat de dvs si ne place sa incheiem afaceri cu cei pe care ii cunoastem si  avem incredere iar increderea nu se obtine mereu din prima intrevedere. Dupa o cunoastere si o apropiere cat de mica fata de partenerul de afaceri discutati/negociati preturi.

Clientul nu e sincer din prima intrevedere, fiti rabdatori. Si clientul are nevoie sa-si formeze o imagine despre dvs si in cazul in care nu va cunoaste sa se intereseze in mediul de afaceri despre compania dvs.

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s