business

Caderea Advertisingului si Ascensiunea PR-ului

Caderea advertisingului si Ascensiunea PR-ului probabil una dintre cele mai bune carti de advertising sau de PR, scrisa de Al Ries si Laura Ries si publicata de editura http://www.brandbuilders.ro

Este o carte cu multe exemple practice, o carte scrisa in cea mai sincera maniera. Este o carte pe care ar trebui sa o citeasca orice student la stiinte economice, orice antreprenor, investitor sau simplu om de afaceri. Este o carte care explica demarcatia clara care exista intre publicitate, advertising si PR. Cei care nu stiu le confunda dar practica dovedeste cat de multi bani poate costa o compania lipsa acestei informatii.

Am ales cel mai sugestiv paragraf din cartea lor, sper sa fie suficient de motivant ca sa va faca sa cititi o carte cu multe argumente si exemple practice din industria advertisingului si a PR-ului.

Valoarea unei lumanari

Cum se poate masura valoarea unei lumanari? Nu poti sa-i masaori valoarea prin lumina care o produce, din moment ce lumanarea si-a pierdut functia de  mijloc de iluminare al camerelor. Anii care au urmat descoperirii lampii incandescente de catre Tomas Alva Edison ar fi ptut fi numiti ”Declinul lumanarii si ascensiunea becului electric”

Si totusi in fiecare noapte, in America ard milioane de lumanari. Nici o cina romantica nu este completa fara lumanari pe masa. O lumanare se poate vinde si cu 20-30 de dolari un pret mult mai mare decat un bec electric. Spre deosebire de valoarea unui bec, cea a unei lumanari nu are nici o legatura cu cantitatea de lumina pe care o produce. Asemenea semineurilor si vaselor cu panze, lumanarea si-a pierdut functia de baza si a devenit o forma de arta. Fiecare forma de arta are aparatorii ei pasionati. Ei vor aduce cu tarie argumente care demonstreaza valoarea unui obiect de arta, pentru ca nu au o modalitate obiectiva de masurare a valorii sale.

Advertisingului ii lipseste credibilitatea- publicitatea furnizeaza datele care construiesc credibilitatea pentru advertising. Pana ce un brand nu are o serie de acreditari in mintea ta, vei ignora orice advertising pentru acel brand. Daca vrei sa ai succes in construirea unui brand, trebuie sa manageriezi advertisingul, dar si relatiile publice, cum se cuvine. Regula generala este urmatoarea nu difuza niciodata advertisingul pana ce nu ai exploatat posibilitatile cele mai importante de relatii publice.

Publicitatea mai intai, advertisingul dupa- advertisingul nu construieste branduri, publicitatea face acest lucru. Advertisingul poate doar intretine brandurile create prin publicitate.

Ieri aveam armura, azi avem fortele aeriene, ieri aveam advertisingul azi avem PR-ul

Cartea poate fi achizitionata direct pe site-ul editurii  

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s