hospitality

Categorii de consumatori sau oaspeti ai unui local

Prin natura profesiunii sale, osptarul intra zilnic in contact cu zeci si sute de consumatori: muncitori, tarani, functionari, oameni de stiinta si arta, si altii.
Consumatorii prezinta particularitati diferite: unii sunt veseli, vorbareti, altii suparati, nervosi, altii ingamfati, unii neincrezatori, banuitori, cunoscatori in materie de preparate culinare si bauturi, unii sunt bolnavi, altii ”bine dispusi”. Opstarul trebuie sa citeasca de la prima vedere ce tip de consumator urmeaza sa serveasca. Aceste aspecte trebuiesc identificate de la primul contact cu consumatorul, trebuie sa-si dea seama ce fel de om este si cum trebuie servit. Indiferent de tipul consumatorilor si de tipul lor psihologic ospatarul trebuie sa le vorbeasca cat mai politicos, cuviincios si sa se apropie de ei, sa le inteleaga dorintele , sa ii determine sa aibe incredere in el si sa evite discutiile de prisos.
Cunoasterea diferitelor categorii de consumatori se face in scopul asigurarii unei bune deserviri, adoptand diferite metode in deservire  si in discutii, pentru atingerea acestui scop. 
Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s