hospitality

Primirea consumatorilor in unitatile de alimentatie publica

SALUTUL –  inca din momentul in care consumatorul a trecut pragul unitatii, trebuie sa i se creeze conditii favorabile unei bune dispozitii. Indiferent de categoria restaurantului consumatorul este salutat de ospatar la  sosire si plecare. La intrarea consumatorului in unitate, ospatarul trebuie sa ia atitudinea de salut, cu fata vesela si primitoare, cu privirea spre consumator, adresandui-se dupa cum este cazul: ”buna dimineata/ziua/seara” sau ”Bine ati venit”  ca o gazda primitoare si policoasa. In momentul in care saluta ospatarul trebuie sa stea in picioare, inclinand putin capul. In orice imprejurare ospatarul trebuie sa fie politicos fara a fi slugarnic. Politetea se exprima prin atitudinea plina de grija fata de consumator . In nici un caz ospatarul nu va folosi la salut expresii de genu ”sa traiesti sefule” sau ”salutare”. Cand ospatarul cunoaste numele consumatorului  i-l poate adauga la salut.  Ospatarii si sefii de sala sunt primii care saluta pe consumatori. Ei nu asteapta sa fie salutati de consumatori indiferent de situatia in care s-ar gasi
In cazul in care consumatorul  intrat in sala de consumatie ramane pentru moment in picioare la usa, seful de sala, sau in lipsa acestuia unul dintre ospatarii din aproiere va iesi in intampinare spre a-l conduce la masa.

In cazul in care consumatorul intra in sala de consumatie si sunt multe mese ocuptate, ospatarul sau seful de sala va conduce pe consumator  si ii va arata mesele care mai sunt libere, mergand in urma sa. Daca localul este mai putin aglomerat, ospatarul sau seful de sala  va lasa consumatorul sa-si aleaga masa pe care o prefera.
Oaspetii straini sunt condusi de seful de sala la una dintre mesele la care serveste ospatarul care cunoaste limba respectiva.

Seful de sala va avea grija ca plasare consumatorilor la mese sa se faca in mod uniform, asa incat sa nu existe raioane aglomerate sau goale.
Dupa salut, ospatarii trebuie sa  ajute pe consumatori sa-si puna la garderoba hainele (in timpul sezonului rece). Daca unitatea nu dispune de garderoba speciala, se indica consumatorilor sa  foloseasca   cuierele pom din imediata apropiere. Ospatarul isi va ofer serviciile pentru a ajuta pe consumatori la scoaterea paltoanelor si la imbracarea lor, mai ales in cazul pesoanelor mai in  varsta al copiilor si al femeilor.

…aceasta este doar o mostra din ”Trainingul de Comunicare din Industria Ospitalitatii”.  La cerere pot sa public articole si pe alte subiecte care vizeaza industria ospitalitatii

Standard

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s