politic

Alegeri în Baia Mare – funcția Primar

Toți au devenit lideri datorită faptului că s-a găsit cineva destul de binevoitor și lipsit de egoism astfel încat să creadă în EL/EA

În măsura accesului la informații am reușit să identific următoarele calități la cei care s-au înscris în cursa pentru funcția de Primar al municipiului Baia Mare.

Cătălin Cherecheș – primarul analitic – executiv, opulent, caracterizat prin ”vorbiți voi si ascult eu”

Vasile Vlașin – primarul creativ – inițiatorul, simplu, caracterizat prin ”hai să facem”

Mircea Dolha- primarul popular țăranist – one man show , caracterizat prin ”zi din ceteră și zongoră și haida să mai bem un pahar de horincă că amu ni bine și dacă ni rău a trece că tăte trec”. Primarul pentru care sigur Baia Mare e ”casa” lui.
.
.
.
Despre ceilalți candidati încă mai studiez…

Dacă ar fi un un scrutin sincer si democrat băimarenii vor vota cu liderul in care iși vor regăsi propria personalitate.

Pentru populația educată lider este acela care îi inspira pe localnici, la popoarele lipsite de educație devine lider cel care le spune ce sa facă, le da bani și mâncare. Dar in final se dovedește că omul nu are nevoie de acte caritabile are nevoie să-l ajuti să obțina prin propriile lui forțe ceea ce ai tu -de regulă se dovedește că acel ceva să fie bunăstarea materială -. Dacă cumva se întâmplă că actele voastre de caritate să nu fie apreciate posibil că acesta sa fie unul dintre motive. ”Dacă-i dai unui om un pește îl hrănești pentru o zi dacă îl înveți să pescuiască îl hrănești pe viață”
Momentan un lider ok, pentru sociatatea românească rămâne cel în variabilele descrise mai sus.

Nu exista om care să nu fie ”bun” pentru funcția de primar dar în schimb doar un om suficient de educat și invățat ar reuși să facă față. Chiar daca alegătorii nu sunt suficienți de inteligenți pentru a aprecia la adevarata valoare inteligența candidaților în mod sigur îi va taxa eșecurile celui care va ocupa funcția de primar.

Standard

2 thoughts on “Alegeri în Baia Mare – funcția Primar

  1. Adelina, în primul rând trebuie să-ţi spun că apreciez faptul că ai “riscat” foarte mult scriind rândurile astea… dar nu voi intra în alte detalii pentru că, în al doilea rând, n-ar fi deloc corect din partea mea să comentez – şi să-ţi hăcuiesc comentariul – din două motive: primul, fiindcă, ai scris aceste rânuri în urmă cu o săptămână şi, al doilea, fiindcă eu îi cunosc bine pe toţi candidaţii – în special pe cei să zicem vreo trei, patru care au cât de cât o şansă în aceste alegeri. Prin urmare, mă voi limita la a-ţi spune, aici, doar atât: vorbeşti de primarul analitic, creativ, popular ş.a.m.d.; ceea ce înseamnă că ori nu-i cunoşti deloc, dar absolut deloc, pe nici unul, ori poate îi cunoşti, dar scrii cu totul altceva decât ştii tu de fapt, decât ceea ce gândeşti! Una din două! Cât despre modul în care aleg, votează băimărenii, crede-mă că nici eu, care urmăresc îndeaproape chestiunea, ca ziarist, de 18 ani, nu m-aş hazarda astăzi să spun că ştiu cam ce va fi… poate că intuiesc, însă asta numai fiindcă presupun ce va fi în următoarele zile, ce va ieşi la lumină despre fiecare candidat! Fiindcă ştiu cel puţin încă un lucru: cum sunt grupate instituţiile media şi pe cine exact susţine fiecare! Şi nu mă refer la campania oficială, ci la ceea ce se petrece în culisele mizerabile!

  2. Ce legătură are, totuşi, pshihologia cu alegerile? :)) Şi de ce tocmai un psiholog? Păi atunci de ce faci publice analizele tale? Ca să fie analizate sub aspect psihologic?😀 Zău aşa, poate voiai să spui, eventual, din punct de vedere sociologic sau, hai, politologic ori poate socio-politic?! Apoi, cine a spus că ai scris rândurile astea la solicitarea cuiva? De ce nu citeşti cu atenţie totul, însă nu cu patimă şi sub impulsul subiectivităţii? – mai ales că, totuşi, eu am şi comentat ideile tale (şi uite că sunt singurul care ţi-am acordat atenţie aici, până acum!), nici nu am intrat în detalii, ba mai mult, am fost politicos şi, atenţie!, cât se poate de sincer în ceea ce-am spus. Dar se pare că nu prea eşti obişnuită cu modul deschis, direct şi sincer din partea cuiva, poate fiindcă nu-ţi convine părerea unui ziarist experimentat ori poate că nu-ţi place să fii contrazisă? :)) De altfel, şi în grupul Aleg primar în Baia Mare am constatat că în general dai dreptate tuturor sau, chiar dacă mai dialoghezi cu unul, cu altul, niciodată n-ai avut vreo opinie contrară cuiva! Uite de-asta merg lucrurile cum merg, fiindcă pe puţin 75% dintre români – ceea ce e valabil şi în cazul băimărenilor -, atunci când se discută public, se tem să-şi spună părerea deschis, tranşant! La fel ai procedat şi pe Facebook, atunci când am avut acea discuţie dură şi în contradictoriu cu acel prieten arogant al tău, iar ulterior ai conchis – în stilul tău caracteristic şi “împăciuitor” – că amândoi avem dreptate! Nu se poate aşa, în astfel de polemici pe subiecte serioase ori nu te bagi, ori îţi spui părerea clar, deschis, dar concret… nu se poate ca toate părţile să aibă dreptate! În altă ordine de idei, puţin îmi pasă mie că ţie-ţi plac ideile şi “creativitatea” lui Vlaşin (ca-n 1998, în Austria?), spiritul “analitic” al lui Cherecheş (dă-mi voie să râd cu poftă, asta chiar a fost tare de tot!!! – se vede că nu-l cunoşti deloc, dar absolut deloc pe acest tinerel-dandy de bani gata!) sau “popular ţărănismul” lui Dolha (chiar nu ştii nimic nici despre acest pseudo-politician!)… Una peste alta, nu ştiu dacă din cauza replicii mele de aici ai tăiat “legătura” cu mine pe Facebook, de altfel chiar nu mă interesează motivul deciziei tale, e dreptul tău, ne vedem fiecare de ale lui, dar… dar zău că nu mă aşteptam din partea ta taman la astfel de reacţii infantile, fără sens, din categoria “nu-mi place că mă critici, îmi iau jucăriile şi plec!”. Cunosc prea bine categoria! Însă, cum spuneam, am fost politicos cu tine întotdeauna, am fost deschis şi direct, am constatat că nu-ţi convine modul ăsta de comunicare, deci… îţi doresc numai bine, toate cele bune! Şi fără resentimente din partea, fiindcă chiar m-ai făcut să zâmbesc! P.S.: N-ai idee cu câte zeci de mii de persoane, din ţară şi din străinătate, sunt în legătură; n-ai tu idee câţi mă contactează – public sau privat -, nu pot răspunde nici la un sfert din solicitări; am precizat asta doar ca să-ţi spun că mi-am pierdut atâta timp în dialogurile cu tine numai fiindcă eşti din Maramureş şi, în plus, am crezut că eşti mult mai deschisă dialogului, mult mai obiectivă, mult mai decisă, mult mai dornică să afli cât mai multe, cel puţin despre Maramureş, despre zona de nord-vest a ţării… Succes!🙂

Leave a Reply

